forum.ksiazenice.net.pl Strona Główna forum.ksiazenice.net.pl
Forum mieszkańców Sołectwa Książenice

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opłaty za wywóz śmieci
Autor Wiadomość
MarekSzczech 
sołtys

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 131
Wysłany: 2013-11-22, 18:34   

Znalezione dziś w sieci:
Cytat:
W Radzionkowie 6,50 zł od osoby na miesiąc, w Kłobucku 7,50 zł. W Cieszynie ta opłata wynosi 8,30 zł, Zabrzu - 8,85 zł, a w Pszczynie 9,20 zł. Stosunkowo niska opłata może być także w Gliwicach (jest uzależniona od wielkości nieruchomości, np. rodzina w mieszkaniu o pow. 70 m kw. płaci niezależnie od liczby osób miesięcznie 20 zł). W Rybniku stawka od osoby na miesiąc wynosi 10 zł, Częstochowie - 10,50 zł, w Chorzowie 11 zł, w Sosnowcu – 12 zł, a w Katowicach - 14 zł.


U nas forsowana jest stawka 10.50 od osoby w przedziale 1-4 osoby, co może rodzić spore kłopoty w momencie wpłaty podatku, bo zgodnie z regułami ordynacji podatkowej, pod którą podlegają śmieci, podatki należy zaokrąglać do pełnych złotych. To oznacza, że jedna osoba zamiast 10.50 i tak zapłaci 11 zł, a 3 - 32 zł (jeśli się nie pomylą). Jeśli się pomylą, urząd będzie musiał wyjaśniać, a to pewnie będzie kosztowało więcej niż te nieszczęsne 50 groszy
_________________
Pozdrawiam
(-) Marek Szczech
 
     
MarekSzczech 
sołtys

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 131
Wysłany: 2013-12-19, 22:25   

No i przegłosowano, zgodnie z projektem, niższą stawkę za śmieci. (10,50 za pierwsze 4 osoby, po 8 zł za każdą następną). Niestety, wiąże się to z koniecznością złożenia ponownej deklaracji śmieciowej - w styczniu. Za IV kwartał jeszcze obowiązuje stara stawka, termin płatności to 15.01, będzie możliwość zapłaty w sołtysówce, bezpośrednio przed 15, dokładne terminy będą ogłoszone.
_________________
Pozdrawiam
(-) Marek Szczech
 
     
werian

Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 46
Wysłany: 2013-12-20, 14:01   

MarekSzczech napisał/a:
Znalezione dziś w sieci:
Cytat:
W Radzionkowie 6,50 zł od osoby na miesiąc, w Kłobucku 7,50 zł. W Cieszynie ta opłata wynosi 8,30 zł, Zabrzu - 8,85 zł, a w Pszczynie 9,20 zł. Stosunkowo niska opłata może być także w Gliwicach (jest uzależniona od wielkości nieruchomości, np. rodzina w mieszkaniu o pow. 70 m kw. płaci niezależnie od liczby osób miesięcznie 20 zł). W Rybniku stawka od osoby na miesiąc wynosi 10 zł, Częstochowie - 10,50 zł, w Chorzowie 11 zł, w Sosnowcu – 12 zł, a w Katowicach - 14 zł.


U nas forsowana jest stawka 10.50 od osoby w przedziale 1-4 osoby, co może rodzić spore kłopoty w momencie wpłaty podatku, bo zgodnie z regułami ordynacji podatkowej, pod którą podlegają śmieci, podatki należy zaokrąglać do pełnych złotych. To oznacza, że jedna osoba zamiast 10.50 i tak zapłaci 11 zł, a 3 - 32 zł (jeśli się nie pomylą). Jeśli się pomylą, urząd będzie musiał wyjaśniać, a to pewnie będzie kosztowało więcej niż te nieszczęsne 50 groszy


Przepraszam ale z tymi 50groszy to chyba jakis zart...To urzedasy niby tego nie wiedza?
Jak jest przeglosowane 10,50 to mnie moga cmoknac ze bede placil 11zeta.Czyste jajca...
Pzdr
 
     
HALA MADRID

Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 52
Wysłany: 2013-12-25, 15:11   

wiadomo coś o harmonogramie wywozu śmieci na nowy rok?
 
     
Gaz doskonały

Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 40
Wysłany: 2013-12-25, 18:59   

http://www.komart.pl/imag...Ksiazenice1.pdf
http://www.komart.pl/imag...Ksiazenice2.pdf

Fajnie, że terminy odbiorów się pokrywają. W jeden dzień można wszystko wystawić.
 
     
HALA MADRID

Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 52
Wysłany: 2013-12-26, 12:12   

ok dzięki za info, ale nie wszyscy mają internet (szczególnie starsi ludzie) więc powinni roznosić jakieś ulotki itp. A co w końcu z tą zmianą opłat ? Trzeba zanosić już te nowe formularze? A jak sie nie zaniesie na czas to trzeba będzie płacić starą stawkę?
 
     
MarekSzczech 
sołtys

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 131
Wysłany: 2013-12-30, 22:03   

HALA MADRID napisał/a:
A co w końcu z tą zmianą opłat ? Trzeba zanosić już te nowe formularze? A jak sie nie zaniesie na czas to trzeba będzie płacić starą stawkę?
MarekSzczech napisał/a:

wiąże się to z koniecznością złożenia ponownej deklaracji śmieciowej - w styczniu. Za IV kwartał jeszcze obowiązuje stara stawka, termin płatności to 15.01.

Jak Urząd pozwoli, to albo przywiozę deklaracje, albo będę je zbierał, albo jedno i drugie

A ze stawką faktycznie jest śmiesznie - obowiązuje 10,50, a zgodnie z ordynacją podatkową trzeba zaokrąglać do pełnych złotych. Czyli:
1 osoba * 10.50 po zaokrągleniu 11 zł * 3 miesiące = 33 zł
2 osoby * 10.50 = 21 zł (tu nie ma zaokrąglenia) * 3 miesiące = 63 zł
3 osoby * 10,50 = 31.50 po zaokrągleniu 32 zł * 3 miesiące = 96 zł
4 osoby * 10.50 = 42 zł * 3 miesiące = 126 zł
_________________
Pozdrawiam
(-) Marek Szczech
 
     
Q 
Administrator

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-01-07, 16:32   

HALA MADRID napisał/a:
ok dzięki za info, ale nie wszyscy mają internet (szczególnie starsi ludzie) więc powinni roznosić jakieś ulotki itp. A co w końcu z tą zmianą opłat ? Trzeba zanosić już te nowe formularze? A jak sie nie zaniesie na czas to trzeba będzie płacić starą stawkę?


Nowe harmonogramy były chyba roznoszone razem z workami przy odbieraniu w grudniu.
Są też na głównej. A co do stawek to szczegółowy opis jest tu http://www.ksiazenice.net...szczegoly&id=84 Deklaracje przyjmowane będą od 14 stycznia do 27 stycznia
 
     
MarekSzczech 
sołtys

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 131
Wysłany: 2014-01-07, 22:39   

Druk deklaracji można odebrać, a wypełnioną deklarację pozostawić w sołtysówce, podczas regulowania opłaty za śmieci. Deklaracje powinny mieć wypełnioną datę złożenia nie wcześniejszą niż 14.01. Deklaracje wypełnione można pozostawić wcześniej, zostaną dostarczone do urzędu 15.01.
_________________
Pozdrawiam
(-) Marek Szczech
 
     
mala_mi

Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 6
Wysłany: 2014-01-12, 11:37   

płace za wywóz śmieci przez internet co miesiąc ( tak mi łatwiej)
dlatego mam pytanie czy w styczniu mam już płacić wg nowej niższej stawki??
 
     
MarekSzczech 
sołtys

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 131
Wysłany: 2014-01-13, 00:11   

tak, pod warunkiem złożenia w terminie nowej deklaracji
_________________
Pozdrawiam
(-) Marek Szczech
 
     
mala_mi

Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 6
Wysłany: 2014-01-13, 10:12   

dziękuje za odpowiedź:)


co do harmonogramu to Nad Potokiem nie dostało;) ale już mam wydrukowane ze stronki.
 
     
Bocian

Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-11-08, 12:49   

Witam mam pytanie jak to jest z ilością zabieranych worków z śmieciami płace 50zł miesięcznie (5 osób) a zabierają tylko 3 worki BIO niezależnie od ilości osób (reszte zostawiają) Może Pan Sołtys ma jakąś wiedze na ten temat. Pozdrawiam
 
     
Q 
Administrator

Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 80
Wysłany: 2015-11-09, 10:55   

Nie na ostatnim, a na poprzednim zebraniu Wiejskim poinformowano, że liczba zbieranych worków BIO jest zredukowana do 3. Burmistrz mówił, że przeliczyli sie w szacunkach, bo nigdy nie były takie odpady zbierane i są zmuszeni do tego, bo jest już wykorzystany jakiś tam roczny limit ton (czy jakoś tak).

BIO jest zbierane razem z odpadami zmieszanymi dwa razy w miesiącu. Czyli teoretycznie jest 6 worków na miesiąc.
 
     
Bocian

Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-11-09, 15:03   

w 2 połowie roku bio zbierane jest raz w miesiącu powinno to byc zależne od ilości osób w domu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group